MERHABA NASIL GİDİYOR ARABA...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TAKIM ÇALIŞMASI

Aşağa gitmek

TAKIM ÇALIŞMASI Empty TAKIM ÇALIŞMASI

Mesaj  Admin Çarş. Ağus. 20, 2008 10:52 am

TAKIM ÇALIŞMASI
Yüksek performanslı ekipler ve takım çalışması bugünün rekabetçi iş
dünyasında giderek yükselen eğilimler. Firmalar sorunlarının çözümünü
takım çalışmasında arıyor, çalışanlar ise bir takımın parçası olmak
istiyor. Takım çoğu zaman daha kolay ve daha verimli bir yol olduğu
için seçilse de, iyi bir takım oluşturmak sanıldığı kadar kolay değil.

İyi bir takım nasıl oluşur ve nasıl çalışır?

Sorgulama:
Bilgi toplama, fikir yaratma ve test etme, olanakları araştırma ve
sunma, yeni yaklaşımların uygulanabilirliğinin tespiti, işlerin
yürümesi için organizasyon yapma ve uygulama, üretim ve çıkarımların
yapılması, sistemlerin nasıl çalıştığının kontrol edilmesi, işlemlerin
ve standartların korunması ve sürdürülmesi, başkalarının çalışmaları
ile bütünleştirilmesi ve işbirliği yapılmasını kapsar.

Çok
sesliliğe değer verme: En iyi sonuçların çıkması için çok farklı
düşüncelerin bir araya gelmesi gerekir, diğer yandan da çok sesliliğin
kargaşaya dönüşmemesi önemlidir.

İletişim kurma: Takımı
birbirine bağlayan iletişimdir. Takım içindeki iletişim dinamiktir.
Farklı insanlarla farklı yollarla iletişim kurabilmek, herkesi
dinlemeyi bilmek, problem ve çözüm odaklı fikir paylaşımlarını
yürütebilmek gerekir. Tüm çalışanların yaratıcılığını harekete
geçirerek rekabet avantajı sağlamak son zamanların temel çabasını
oluşturuyor.

Takım çalışmasının örgütler açısından ortaya çıkaracağı sonuçlarsa şöyle sıralanabilir:
Birçok
insan takım kurmayı rekabetin değersiz bir tarafı olarak görüyor.
Örneklerimiz maalesef spor dünyasından seçiliyor. Hepimiz bu şekilde
düşünmek için programlanmış durumdayız.
Örneğin çocukluk
yıllarınızı düşünün. Çocukluk yıllarımız okul ve oyunla geçti. Okulda
öğretmen soru sorduğunda genellikle ilk parmak kaldıran kişi olmak,
sınavlarda da en yüksek notu almak için uğraşırdık. Tüm bunlar bireysel
başarımızı belirlerdi. Tenefüs geldiğinde ise bahçeye oyun oynamak için
çıkardık. Oyunlar genelde takımlar halinde oynanır, takımın başarısı
için herkesin ortak çabası gerekirdi. Böylece okul yıllarımızda şunu
öğrendik: sınıfta başarılı olmak için kendin çaba göstermelisin, oyun
bahçesindeyse takım halinde başarılı olmalısın. İş dünyasında takım
çalışmasının önemsenmemesinin nedenlerinden biri de çocukluk
yıllarımızda öğrendiğimiz bu nokta. Takım çalışması oyun içindir, iş
için değil.

İşbirliği: Takım kurmanın temeli olan işbirliği
kelimesine bir durup göz atalım. İşbirliğinin özü anlamlı bir sonuca
ulaşmak için beraber çalışmaktır. İnsanlar bilgilerini ve yeteneklerini
birleştirerek ortak bir işbirliğine ulaşırlar, böylece tek başlarına
elde edemeyecekleri toplam bir başarı elde ederler.
İşbirliğinin
gücünü anlayan biri, tek taraflı kararı kendi isteğiyle verebilir.
İşbirliğiyle alınan karar bir diğerinin fikirleriyle geliştirilerek
daha fazla verim sağlanır.
Bunu test etmek için herhangi bir
konuda vermeniz gereken kararı düşünün, sonra bir başkasını konu
hakkındaki fikirlerini sorun. Olasılıkları genişletmek istiyorsanız
birkaç kişiyi bir araya toplayın ve konuyu tartışmalarını isteyin.
Konuşma sırasında not alın. Tartışmanın ardından aldığınız notlara
bakın ve eklediğiniz yeni gerçekleri ve fikirleri gözden geçirin.

Organizasyonlar
uygulamalarıyla ilgili çeşitli zorluklarla ve çözülmesi gereken
problemlerle karşılaşır. Bazen yönetim de dışarıdan çalışılan uzmanlar
da bu problemleri çözmekte başarısız olabilirler. Ancak şirket içinde
rastgele seçilmiş çalışanlardan oluşan grupların bu problemleri çözmede
ne kadar başarılı olduğunu görebilirsiniz. İlk başlarda farklı bilgi
birikimine, yeteneğe ve becerilere sahip insanların bir araya gelince,
çözülmeyeceğini sandığınız problemlerin ne kadar zekice ve basit bir
yöntemle çözüleceğini görünce şaşıracaksınız.

Takım kurmak
bilinirlik kurma sürecidir. İnsanlara beraber çalıştıklarında tek
başlarında olduğundan daha fazla fayda sağlayacaklarını anlamalarına
yardım etmektir. İlk başta bu yaklaşımı insanlara kabul ettirmeniz zor
olabilir, ancak yönetici kadrosundan daha fazla kişi bu yaklaşımı
benimseyip uyguladıkça işiniz daha da kolaylaşacaktır.

Takımlar
işbirliğinin gerçekleştirilmesini sağlayan bir yoldur. İşbirliği
başarılı karar almanın temelidir. Takım kurma çeşitli çalışma grupları
oluşturmak için veya sırf düzenli olmak için yaptığımız bir şey
değildir. Takım kurma, bireyler arasındaki işbirliği gücünü
somutlaştıran bir yoldur. Aynı zamanda muhtelif insanların özündeki
yaratıcılığı, becerilerini, yeteneklerini harmanlar. Bu işbirliğini
kullanan bir çalışma grubu; becerilerini, zamanını ve kaynaklarını
kendi ve organizasyona fayda sağlamak için arttırabilir.

Aynı
zamanda bir şirkette yöneticilerin davranışları da takım çalışmasının
yaratılmasında önem taşır. Çalışanlar yöneticilerin takım çalışmasına
yönelik gösterdiği yaklaşımlara bakıp bir şey göremediklerinde çok da
önemsenmemesi gereken bir yaklaşım olduğunu düşünerek ilgilenmezler. Bu
yüzden takım konseptiyle boğuşmaya ve bunun nedenini aramaya devam
ederiz.

İş dünyası yarışı yeniden destekliyor

Okuldan
mezun olup iş dünyasına girdiğimizde bizi farklı bir sistem bekliyor.
Performans değerlendirme, liyakat yükselmesi, zorunlu derecelendirme,
ödüllendirme süreci, tedarikçi kuralları ve sendika ilişkileri gibi
kavramlar yine yarışmayı ve kişisel başarıyı destekliyor.
İnsanlara
beraber çalışmalarını söylerken onları aynı zamanda rekabetçi bir
sistemin içine koyarsanız bu ahenksiz ortam sonuçtan çok sonuçsuzluk
yaratır. Aynı insanlara başka bir çalışma grubunda çalışmaları
söylendiğinde ve bir takım halinde idare edilmeleri istendiğinde
harekete geçmek için çok az bir enerji duyarlar. Kendilerine söylenenle
gerçekte yapılan uygulama arasındaki aykırılık, takımın işleyicinde bir
durgunluk yaratır.

Takım çalışmasının yararları


Verimlilik artışı
Maliyetlerin azalması
Çalışanların moralinin yükselmesi
Rekabet gücünün artması
Kalitenin artması
Çalışanların sosyal ihtiyaçlarının giderilmesi
Ortak amaçlar etrafında yoğunlaşma
Yapılan işin daha zevkli hale gelmesi
Hiyerarşinin azalması
Sistem anlayışı
Bürokrasinin azalması
Yöneticilerin rollerinin değişmesi
Örgütsel süreçlerin iyileştirilmesi
İletişimin artması
Admin
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 114
Kayıt tarihi : 10/08/08

http://health100.eniyiforum.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz